Sep 20, 2012

Cuti-Cuti Hari Malaysia ~ Langkawi

Tadaaa... Entry kali ni pasal percutian last minute kami ke Langkawi pada 13 - 15 Sept hari tu.  Kebetulan plak Cuti Hari Malaysia jatuh pada hari Ahad, so aku apply cuti hari khamis jelah.  Jimat cuti aku lagipun khamis tu mmg bos outstation. I'm FREE...yeayyy :-)

Actually takde la plan beria nak ke Langkawi, last minute punye decision.  Hubby balik habis job hari Isnin, so kami decide nak ke Langkawi on Thursday.  Lagipun time tu bukan peak season lagi, takde la crowded sangat.
Here we go... Langkawi :-)

Kami bertolak dari KB lebih kurang pukul 9.00 pagi dan sampai di Kuala Perlis jam 3.30 petang.  Naik feri kat Kuala Perlis sebab kebetulan hubby ada kawan kat sana, so boleh la diorang jumpe and aku sendiri prefer naik kat Kuala Perlis sebab tak la lama sangat naik feri berbanding dari Kuala Kedah.

Feri gerak jam 4.30 petang dan sejam lepas tu sampai la di Pulau Langkawi. Cuaca hari tu hujan, tapi aku ok je sebab pegi kali ni bukan nak Island Hoping apa pun, just nak bercuti-cuti cinta dengan hubby..hehe, mcm la lama sangat dia naik job hari tu..Gedixxss..!

Kat sana kami menyewa MyVi RM60 JE untuk sehari (24 jam), sangat murah okeyyy sebab normal MyVi RM90. Dapat plak kete baru, still bau kedai dan baru 5000km je.. Hehe, Alhamdulillah rezeki2.. Kat sana kami stay kat Federal Villa Beach Resort kat area Pantai Tengah.  Booked kat sana sebab nak relax2 tanak tempat yg crowded sangat.. lagi pun antara Pantai Tengah dan Pantai Cenang tu sangatlah dekat, jadi mmg no  hal lah kan.. Ke Pekan Kuah pun just amik masa dalam 15-20 minutes je.

Hotel Landscape
Sampai pun dah agak lewat, so malam tu kami dinner kat area Pantai Cenang, lupe la plak nama restoran tu tp yang pastinya kedai tu betul2 tepi Fave Hotel.  Masakan Ala-Thai dan harga sangat berpatutan.

Nasi Putih, Sup Tulang, Ayam Masak Halia,
Udang 3 Rasa, Sambal Belacan..
Fresh Orange dan Tea Panas (minum air panas la plak aku..hihi)
Pegi mane2 pun topi harus aku cuba
Tp this time tak beli sebab Langkawi hujan je, tak panas pun :-)
2nd day, after breakfast kami terus menuju ke Cable Car. Bayaran dikenakan RM15 seorang untuk Malaysian tp kitorang dapat RM13..hehe.. Teruja gile sbb aku mmg nak sangat naik walaupun aku agak fobia dengan ketinggian.  Kebetulan baru lepas hujan, so view dari atas blur je.. jadi aku takde la rasa gayat sangat..ok jugak kan..hehe..

Ni on the way ke Cable Car..
Suasana yang sungguh menenangkan..sukeee...
Also this one, but not me okeh..haha..
Yeayyy..dah sampai..
Bestkan takde orang Q pun :-)
Awesome view
Ekspresi takot kah itu...?
Suasana makin kelam...tp sangat best..!!

Nak ke 2nd stage, dah okay dah.. SMILE :-)

Kampung Oriental
Kereta Kuda pun ada jugak..
Selesai pusing2 Kg Oriental, on the way balik kami singgah di Langkawi Yatch Club. Ape lagi, posing la..

Pegi berdua terpaksa amik gambar sendiri..huhu
dan lagi...

Lepas tu ke Underwater World plak.. Kire ok ok je la tempat ni because i'm expecting more..entrance fee RM25 sorang.

Penguin ni la yg plg aku suke.. comel sangat..!!
I luv u Hubby :-*

Next destination... ke Makam Mahsuri...Entrance fee RM5 sorang.

Then singgah di Look Out Point, tengok pemandangan...

Lastly singgah makan Laksa :-)

Singgah kejap ke Hj Ismail Group dan Langkawi Saga. Beli coklat je, takde la shopping pinggan mangkuk bagai.. kitorang kan masih stay ngan parents, tanak la sakan lagi membeli, hihi..

1st round...
Klau tempat sendiri, takdenye nak beli coklat sampai beratus
I Luv Ritter Sport
Malam plak kitorang dinner kat El Nino Seafood and Steak House.. Kenyang sangat.. Alhamdulillah..

For Me
For Him
Ala-ala romantis gitu dinner kali ni.. suke tempat ni..

Last day..good bye Langkawi.. InsyaAllah we will be back soon on November :-)

Check-out dulu ye

Wajib bergambar kat sini :-)

At the Jetty Point
Lepaking sementara tunggu feri
Alhamdulillah kami sampai di Jeti Kuala Perlis lebih kurang jam 6.30 petang.  Check-in di T-Hotel berhadapan jeti dan bermalaman kat situ 1 malam sebelum memulakan perjalanan balik ke KB keesokan harinya.  Overall, i enjoyed the trip so much.  Thanx hubby :-)